سينماي ايران با 25 ميليون دلار چه مي‌كند؟
سینمای روز
این وبلاگ راجع به خبرهای روز سینما است
Image

در جديدترين جلسه‌ي شوراي عالي سينما، يكي از نكاتي كه بسيار جلب توجه كرد، اين بود كه رييس جمهور از ارسال نامه‌اي به بانك مركزي جهت اختصاص 25 ميليون دلار براي انجام فعاليت‌هاي سينمايي خبر داد.

با توجه به قيمت 1775 هزار تومان دلار به روز، بودجه‌ي اخير اختصاص يافته به سينما، بيش از 44 ميليارد تومان مي‌شود. البته اين صرفا يك قياس براي درك اهميت موضوع و بزرگي رقم است و قطعا بودجه در نظر گرفته شده به‌صورت ارز و براي فعاليت‌هاي بين‌المللي سينماي كشور در نظر گرفته خواهد شد.

با توجه به شرايطي كه اين روزها سينماي ايران در آن به سر مي‌برد و از لحاظ گيشه،توليد به اذعان كارشناسان در شرايط بحراني به سر مي‌برد، بايد ديد اين رقم كه تقريبا نزديك كل بودجه سال گذشته سينما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، چگونه و براي چه فعاليت‌هاي سينمايي اختصاص خواهد يافت.


جواد شمقدري در جديدترين مصاحبه‌اش درباره‌ي مصوبه‌ي اخير شوراي عالي سينما مبني بر اختصاص 25 ميليون دلار ارزي به عنوان خبر خوب رييس جمهور به اهالي سينما ياد مي‌كند و مي‌گويد: « اختصاص 25 ميليون دلار ارز به نرخ مرجع به حوزه سينما در اين جلسه مطرح شد و در اين راستا سازمان سينمايي مي‌تواند براساس نيازهايش، اين رقم‌ها را در اختيار بگيرد.»

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حمیدرضا صادقی
آخرین مطالب